reklama
reklama

Bojanowo. Ile będzie kosztował wiadukt kolejowy nad S5? Na inwestycję potrzebne miliony

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości Znane są szacunkowe koszty budowy wiaduktu kolejowego nad drogą ekspresową S5 w okolicy Bojanowa. Ministerstwo infrastruktury informuje także o tym, jakie ma plany wobec popularnej "Kobylinki".
reklama

Właścicielem linii kolejowej nr 372 Bojanowo - Góra, od grudnia 2020 roku, jest samorząd województwa dolnośląskiego. Obecnie, w jego imieniu Dolnośląska Służba Dróg i Kolei zwróciła się do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Poznaniu o opracowanie i przedłożenie do konsultacji projektu porozumienia określającego zakres współpracy i warunki finansowe dla budowy wiaduktu kolejowego nad drogą ekspresową S5 w pobliżu Bojanowa w ciągu linii kolejowej nr 372.

DSDiK zadeklarowała sfinansowanie rewitalizacji wraz z elektryfikacją linii nr 372 na odcinku Bojanowo - Góra Śląska. Dodatkowo DSDiK wyraziła gotowość przyjęcia zastępstwa inwestorskiego pod warunkiem zapewnienia finansowania ze strony GDDKiA budowy wiaduktu. Szacunkowa wartość tej inwestycji to ok. 20 mln zł - zauważa Szymon Huptyś, rzecznik prasowy ministerstwa infrastruktury.

Rawicz. Jaka przyszłość "Kobylinki"?

Na odcinku od Rawicza do Miejskiej Górki jeżdżą pociągi towarowe. Dalszy fragment, do Kobylina nie jest jednak udostępniony. Jak poinformował Szymon Huptyś, "z powodu złego stanu technicznego".

W ostatnich tygodniach pojawiły się plotki o demontażu torów na linii Rawicz - Kobylin. Zaprzeczył im przedstawiciel PKP PLK. Czyni to także rzecznik ministerstwa infrastruktury.

Linia kolejowa nr 362 Kobylin - Rawicz została uwzględniona w rządowym programie wieloletnim wsparcia zadań zarządców infrastruktury kolejowej, w tym w zakresie utrzymania i remontów. Program ten definiuje standard infrastruktury kolejowej, determinuje wydatkowanie środków na ten cel oraz określa cele i priorytety utrzymaniowo-remontowe. Linia kolejowa nr 362 została przypisana do kategorii D, jako linia kolejowa, na której prowadzony jest ruch pociągów, jednak ma on marginalną wielkość. Na czynnych odcinkach linii kolejowych kategorii D zachowana będzie przejezdność, odcinki nieczynne będą utrzymywane z zachowaniem wymogów wynikających z postanowień ustawy z 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane - podsumowuje Szymon Huptyś.

reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
reklama
reklama